1 - امین زاده،بهناز؛ دادرس،راحله،( 1391) ،بازآفرینی فرهنگ مدار در بافت تاریخی قزوین با تاکید بر گردشگری شهری، فصلنامه مطالعات معماری ایران، شماره 2.
2- انصاری، سید حسن ( ١٣٨٧ ) گردشگری فرهنگی ، تهران: انتشارات سمت.
3- افراخته، حسن، احمدی ، عاطفه و افروخته ، روشنک.(1394)" ارائه الگوی بهینه مدیریت بافت های فرسوده شهری با استفاده از روشهای تحلیل تصمیم گیری چند معیاره(موردی: محله سرتپوله شهر سنندج) ، همایش ملی بافت های فرسوده و تاریخی شهری : چالش ها و راهکارها
4- بابایی فرد ، اسداله و ، امین ، حیدریان (1394)" گردشگری فرهنگی و توسعه ی پایدار شهری با تأکید بر بازآفرینی بافت های فرسوده ی تاریخی" ، همایش ملی بافت های فرسوده و تاریخی شهری : چالش ها و راهکارها.
- تقوایی، محمد،اکبری،(1387)، مقدمه ای بر برنامه ریزی و مدیریت گردشگری شهری، اصفهان: پیام علوی.
-5 پوراحمد، احمد و دیگران(1391)" بررسی و تحلیل نقش موزه ها در توسعه ی گردشگری فرهنگی)مطالعه ی موردی : موزه های شرق استان مازندران( "مجله ی برنامه ریزی و توسعه گردشگری، سال اول، شماره ی 1.
6- پاپلی یزدی، محمدحسین، مهدی سقایی، (1391)،" گردشگری )ماهیت و مفاهیم)"، تهران، انتشارات سمت.
7- فروزانی، محمد ابراهیم (1391):"قطب خلاق، راهبرد بازآفرینی مرکز تاریخی شهر " ویژه نامه مرکز مطالعات و برنامه ریزی تهران، منظرشماره177.
8- پوراحمد احمد، حبیبی کیومرث ، کشاورز مهناز (1389):"سیر تحول مفهوم شناسی بازآفرینی شهری به عنوان رویکردی نو در بافت های فرسودة شهری"فصلنامه مطالعات شهر ایرانی اسلامی.
9-حمیدی فرد، محسن، شیعه، اسماعیل (1392)، بررسی عوامل موثر بر یادسازی شهری- نمونه مطالعه بافت مرکزی شهر قزوین. همایش ملی نظریه های نوین در معماری و شهرساز،ص .15.
10- چپ من، دیوید(1384) ، آفرینش محلات و مکان ها در محیط های انسان ساخت. ترجمۀ منوچهر طبیبیان و شهرزاد فریادی، انتشارات دانشگاه تهران، تهران.
11- خستو، مریم (1388)، بررسی عوامل مؤثر بر سرزندگی فضای شهری و طراحی یک فضای شهری سرزنده با تکیه بر مفهوم مرکز خرید پیاده )نمونۀ موردی خیابان ستارخان تهران حد فاصل فلکۀ اول و دوم صادقیه)، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین.
12- سپهرنیا. (1390). "بررسی نقش جهانی شدن در شکل گیری" " خاص گرائی های فرهنگی". مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی, 2(5), 121-144.
13-شیرمحمدی،شهرام؛مطلبی، قاسم، حیدری،شاهین(1394)، خوانشی از جایگاه و نقش برندسازی معماری بر رقابت پذیری شهری در شهرهای جهانی، فصلنامه مدیریت شهری، دوره چهارم، شماره40؛206.
-شفیعی دستجردی ، مسعود(1394):"مدل سازی روش مکان گزینی در بازآفرینی محلات فرسوده شهری مطالعه موردی: محدوده زینبیه اصفهان، فصلنامه علمی- پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری،شماره12 .
14- صحی زاده، مهشید، محمد سعید ایزدی،(1383)" حفاظت و توسعه: دو رویکرد مکمل یا مغایر؟،" فصلنامه آبادی، شماره 3.
15- صفدری سیما ، پورجعفر محمدرضا، رنجبر احسان (1393):"بازآفرینی فرهنگ مبنا زمینه ساز ارتقاء تعاملات فرهنگی نمونة موردی: بافت تاریخی شهر مشهد ، هفت شهر شماره 48-47 .
16- فلامکی، محمد منصور، (1384) "نوسازی و بهسازی شهری" انتشارات سمت، تهران.
17-فنی، زهره ؛ محمدنژاد،. علی(1389)،نقش مدیریت شهری در توسعه گردشگری مطالعه موردی: شهر رامسر، فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، دانشگاه علامه طباطبایی، شماره (11)15.
18-فنی، زهره، و صادقی، یدالله ( 1388 ) توانمندسازی حاشیه نشینان در فرآیند بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری، فصلنامه جغرافیا آمایش، شماره.7.ص61.
19-فلامکی، محمد مهدی (1384). باز زندهسازی بناها و شهرهای تاریخی. چاپ چهارم،تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
20- قاسمی اصفهانی، مروارید(1383)، اهل کجا هستیم؟ ( هویت بخشی به بافت های مسکونی)، انتشارات روزنه، تهران.
21-کاظمی، مهدی،(1390)،" مدیریت گردشگری"، تهران، انتشارات سمت.
22- قلعه نویی، محمود، معززی مهر طهران، امیرمحمد، شاکرمی، عاطفه(1395)"بررسی نقش فرهنگ در احیا محلات تاریخی (با تاکید بر رویکرد محله فرهنگی) ، پژوهشگاه علوم انسا نی شماره1.
23- کروبی،مهدی، احمدی زاد، سوران، فرشید پیرا،محمد(1396 ) "بازآفرینی هویت شهری مبتنی بر فرهنگ برای ارتقاء گردشگری فرهنگی در بافت قدیم(نمونه موردی بخشی از بافت تاریخی سنندج)" کنفرانس بین المللی فرصت ها و چالش ها در مدیریت ، اقتصا د و حسابداری .
24- لطفی، سهند(1390)" بازآفرینی شهری فرهنگ مبنا؛ تاملی بر بن مایه های فرهنگی و کنش بازآفرینی" هنرهای زیبا 60-47.
25-کوهی فرد،(392) بررسی نظری مفهوم محله و تأثیر هویت بر شکل دهی آن در معماری. همایش ملی معماری، شهرسازی و توسعه پایدار با محوریت از معماری بومی تا شهر پایدار ، مشهد: موسسه آموزش عالی خاوران.
26-مایکل هال، رام جنکینز( ١٣٧٨ ). سیاست گذاری جهانگردی ترجمه سیدمحمد اعرابی و داوود یزدی. چاپ دوم. تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی.
27- موحد، علی، (1386) ، گردشگری شهری، انتشارات دانشگاه شهید چمران اهواز.
28- نادریان، زهرا(1396)، بازآفرینى فرهنگى اجتماعى فضاهاى شهرى با هدف ارتقاء هویت محل هاى (مطالعه موردى: محل ه سنگ شیر همدان) ، مطالعات محیطى هفت حصار شماره نوزدهم/ سال ششم ، ص 87-96.
29- یزدانی محمدحسن ،حاضری صفیه ، ده ده زاده سیلابی پروین (1396)، بازآفرینی بافت های فرسودة شهری با رویکرد گردشگری پایدار با تلفیق مدل های برنامه ریزی راهبردی و تحلیل شبکه ) ANP- SWOTمطالعة موردی: بافت فرسودة شهر خوی( ،گردشگری شهری، دورة 4 ، شمارة1.
30- Awasthi, D. (2011). “Approaches to Entrepreneurship Development: The IndianExperience”,Journal of Global Entrepreneurship Research, 2(1): 107-123.
31-Ashworth, G., & Kavaratzis, M.(2004) Beyond the logo: Brand management for cities. Journal of Brand.Management, 61(8), 40-36.
32-Avraham, E(2004), Media strategies for improving an unfavorable city image Cities, Vol.21 ,No6. 471–479.
33-Avraham, E., & Ketter, E. (2008). Media Strategies for Marketing Places in Crisis: Improving the Image of Cities, Countries, and Tourist Destinations. Butterworth Heinemann.p.15.
34- Authenticity. (2008), creative city planning framework a supporting document to the agenda for prosperity: prospectus for a great city, prepared for the city of Toronto.
35- Krätke, S. (2010). 'Creative Cities' and the Rise of the Dealer Class: A Critique of Richard Florida's Approach to Urban Theory. International Journal of Urban and Regional Research, 34 (4),p278.
36-Konig,C.(2011)City Branding of Hongkong: Imagineering Authenticity, Stockholm university.
37- Kurttila, M., Pesonen, M., Kangas, J., Kajanus, M. (2000). Utilizing the analytic hierarchy process (AHP) in SWOT analysis-a hybrid method and its application to a forest-certification case. Forest Policy and Economics, 1, 41–52.
38 -Landry,C.& Bianchini,F.(1995).The creative city. Demos Publication.-
39- Leary, M.E., McCarthy, John. (2013). Companion to Urban Regeneration NewYork: Routledge-.
40- Landry,Ch. (1995), The Art of Regeneration: Urban Renewal Through Cultural Activity, Dem.
41- Lichfield,D.(2000) The Context of Urban Regeneration,in Urban Regeneration. Sage Publications ltd
42-Munda, G. (2009). A conflict analysis approach for illuminating distributional issues in sustainability policy. European Journal of Operational Research, 19(1), 312-344.
43-Onyx, J., Bullen, P. (2000). “Sources of social capital”. In I. winter (Ed), social capital and public policy in Australia (pp. 105 – 134). Melbourne: Australian Institute of family studies.
44-Parkerson, B., & Saunders, J. (2005). Citr barnding: can goods and services branding models be used to brand cities? place branding and public diplomacy, 242-264.
45- Roberts, Peter W. & Huge skyes, (2003), Urban Regeneration: handbook, London, sage.
46-Rehan, M.R. (2013), Urbam branding as an effective sustainability tool in urban development. HBRC Journal, Volume 10, pp. 222–230.
47- Pratt, A.C. (2008), creative cities: the cultural industries and the creative class, Geografiska Annaler: Series b, Human geography90.
48-Smith, Bruce (2003) Public Policy and Public Participation Engaging Citizens and Community in the Development of Public Policy, BLSmith Groupwork Inc
49-Sanoff, Henry, (2000), “Community Participation Methods in Design and Planning”, John Wiley & Sons, INC.
50- Smith, M. (2007), Tourism, Culture and Regeneration, UK, Oxford, Cabi Press.